Îngrijire la domiciliu
Serviciile oferite în cadrul centrului vizează îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor vârstnice cu probleme de sănătate prin acordarea de îngrijire şi asistenţă socio-medicală la domiciliul acestora.
1. Serviciul de îngrijire şi asistenţă medicală la domiciliu funcţionează la Cluj-Napoca si Bistriţa furnizând beneficiarilor servicii acreditate, în baza unui parteneriat cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate. Personalul medical al Asociaţiei Caritas este împuternicit să ofere îngrijire medicală la domiciliu persoanelor care au nevoie, la recomandarea medicului specialist. Pentru serviciile indicate de medicul specialist sau medicul de familie prin contract cu Casa de Asigurări de Sănătate Cluj sunt decontate serviciile medicale oferite de centrul nostru: 90 de zile pe an. În cadrul Asociaţiei se oferă şi mijloace compensatorii de îngrijire la domiciliu (paturi, cadre de mers, fotolii rulante, saltele anti-escare, cârje, etc). Personalul medical se ocupă şi de informarea şi consilierea medicală a beneficiarilor, aparţinătorilor acestora sau altor membri ai echipei de lucru.
2. Servicii de îngrijire personală
Aceste servicii de asemenea sunt acreditate si se desfasoara pe lângă localităţile Cluj Napoca, Bistriţa şi Gherla
Serviciile cuprind:
- ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice cum ar fi: ajutor în realizarea igienei corporale, ajutor la îmbrăcare/dezbrăcare, la hrănire şi hidratare, mobilizare sau deplasare în interior, comunicare;
- ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice dintre care amintim:prepararea hranei, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj uşor, însoţirea şi facilitarea deplasării în exterior, ajutor la plata facturilor, activităţi de petrecere a timpului liber
Beneficiarii sunt în cele mai multe cazuri persoane vârstnice cu posibilităţi materiale modeste, aflate într-un anumit grad de dependenţă şi cu o reţea de suport insuficient dezvoltată. Astfel, se încearcă evitarea instituţionalizării acestei categorii de beneficiari datorită serviciilor oferite de către personalul Centrului.
Proiectul în cadrul căruia se desfăşoară aceste activităţi se realizează în colaborare cu Consiliul Judeţean Cluj care oferă fondurile necesare prin D.G.A.S.P.C. Cluj pentru o parte din beneficiari şi cu Ministerul Muncii Protecţiei Sociale, Familiei şi Vâstnicilor prin AJPIS Cluj pentru o alta parte din beneficiari.
3. Activităţi de tip asistenţă socială
Acestea constau în informare şi consiliere socială, mediere în relaţia cu alte instituţii din comunitate, suport emoţional, informare şi consiliere juridică sau administrativă, sfaturi de îngrijire pentru membrii familiei, organizarea de activităţi pentru persoanele asistate şi oferirea unui pachet alimentar lunar.
4. Club de socializare pentru vârstnici
Clubul se desfaşoară în localităţile Cluj-Napoca şi Gherla. În cadrul acestor activităţi se urmăreşte implicarea beneficiarilor în activităţi de socializare: excursii, participarea la serbări tematice organizate cu ocazia sărbătorilor de Paşte, Crăciun sau alte activităţi din comunitate şi întâlniri săptămânale unde beneficiarii socializează.
5. Dispozitive medicale
Pune la dispoziție echipamente medicale (cârje, cadre, paturi, saltele antiescara, scaune rulante, scaune de toaleta și altele).
Date de contact
Piaţa Cipariu f.n. (Catedrala Greco-Catolică aflată în construcţie)
Raluca – 0733-085163
Mirabela – 0731-012305
E-mail: cid.cluj@yahoo.com
Punct de lucru: Gherla, P-ta Libertăţii nr.10
Telefon: 0728882962
Punct de lucru: Bistriţa, Str. Ursului nr.14
Telefon: 0263235974